Drs. Wil van Bussel

wil-van-busselDrs. Wil van Bussel is in 1958 geboren in Asten en is woonachtig in Deurne. Hij doorliep de HTS, het NWIT (het latere NHTV) en deUniversiteit van Tilburg (UVT) en studeerde citymarketing aan de Universiteit van Nijmegen (KUN). Zijn afstudeerscripties schreef hij voor deANWB en voor Rabobank Reizen. Zijn doctoraalscriptie droeg de titel `Community Attitude in Tourism’. In 1982 is hij gaan werken bij de Rabobank waar hij de NIMA (Marketing) en NIBE studies (Financieel) volgde. In 1985 maakte hij de overstap naar VVV Eindhoven & Kempenland en ging als freelance docent Marketing aan de slag bij de Bedrijfshogeschool Katholieke Leergangen. Bij de VVV was hij als adjunct directeur ondermeer belast met het verbeteren van de dienstverlening. Na twee jaar werd VVV uitgeroepen tot beste VVV van Nederland (Bron: Algemeen Dagblad,19 juni 1987).  In 1990 werd hij gevraagd om Don Quijote Internationale Taal Studies uit te bouwen. Don Quijote is nu de grootste `in country’ talenreisorganisatie ter wereld voor Spaans leren in Spanje.

Schermafbeelding 2016-06-03 om 09.23.48Sinds 1992 is Wil van Bussel onder de naam van WVB Marketing voor zichzelf begonnen en actief als management consultant in travel, leisure, destinatiemanagement en citymarketing. Zeg maar in de vrijetijdssectoren toerisme, recreatie, sport, media en cultuur. Zowel de publieke als de private sector doet een beroep op WVB Marketing. Klanten zijn ministeries, provincies, grote steden en gemeenten, maar ook spitsorganisaties als het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), de ANWB en het NOC*NSF. Verder werkt WVB Marketing  voor Kamers van Koophandel, VVV’s, citymarketingorganisaties, ontwikkelingsmaatschappijen, theaters, sportbedrijven, evenementenorganisaties en natuurlijk vele private partijen: Btb en Btc. WVB Marketing is preferred supplier van BRO voor de uitvoering van koopstromenonderzoek en bezoekeronderzoek en ook voor de uitvoering van haalbaarheidsonderzoek en onderzoek naar klanttevredenheid zijn langdurige relaties opgebouwd met organisaties buiten het vrijetijdsdomein. 
WVB Marketing heeft voor het Olympisch Vuur de Nationale onderzoeksrichtlijnen ontwikkeld voor het evalueren van evenementen (economische impact, bezoekersaantallen, bezoekersprofielen en belevingsonderzoek). Voor de gemeente Eindhoven is WVB Marketing  kwartiermaker geweest voor de citymarketingorganisatie EHV365 en voor de provincie Brabant was WVB Marketing één van de samenstellers van de Agenda voor de vrijetijdseconomie. Voor museum De Wieger heeft WVB Marketing de unit Podiumkunsten opgezet. Wil van Bussel heeft voor verschillende organisaties succesvolle managementtrajecten, i.c. herpositioneringstrajecten, geleid als interim directeur/bestuurder.
Om invulling te geven aan maatschappelijk verantwoord ondernemerschap (MVO), maar ook voor het opdoen van inspiratie, is Wil van Bussel 30 dagen per jaar, om niet actief als Tourism Expert in minder ontwikkelde landen voor de organisatie PUM. Internationale missies zijn uitgevoerd voor:
– Trenggalek, East Java, Indonesia: Tourism strategy
– St. Eustatius / Statia, Dutch Caribbean: Tourism strategy
– Funky Tours, incoming touroperator in Crimea, Ukraine
– Akagera Tours & Travel, incomming touroperator & guesthous, Rwanda
– Council of Tourism and Resorts, destination marketing organisation, Ukraine
– Ministry of Economy of the Republic of Armenia, tourism destination strategy and organisation, Armenia
– North Chamber of Commerce, Murmansk, marketing & advertising, Russian Federation
– Rajamangala University, Ching Mai, Train the Trainer Program, Thailand
– ommunity Stip, Tourism Development Agency, Macedonia
– Promote CDO Foundation Inc., Cagayan de Oro, Phillippines, destination management, citymarketing, tourism development
– Municipality of Ulcinj, Montenegro, Tourism Development Program
– Destination Evasion Maroc, Marrakech, Morocco, strategy, management & organization
– Holy Land Incoming Tour Operators Association, Jerusalem, Israel/Palestine

Naast marktonderzoeker, strategisch adviseur, projectmanager, programmamanager, interim manager en kwartiermaker is Wil van Bussel actief als subsidieadviseur, commissaris bij Conferentiehotel Kapellerput en geeft hij strategische workshops. Vanwege zijn politieke ervaring wordt hij regelmatig gevraagd voor projecten waar de publieke én private belangen samenkomen.

www.wvbmarketing.nl

Reinoud van Assendelft de Coningh

reinoudReinoud van Assendelft de Coningh is the owner and principal force behind Van Assendelft & Partners, a Dutch attractions consultancy. The company enjoys international recognition as a specialist for amusement parks and public attractions, especially in the areas of strategic marketing and concept development and has completed over 230 national and international assignments for Theme Parks and Attractions, museums, theatres, local and regional governments and various leisure related companies. Before forming his consultancy, Reinoud was the Commercial Director with the Efteling Theme Park in the Netherlands and was Commercial Director of Endemol Live Entertainment. He began his career in the theatre and was theatre director in the city of Tiel and assistant manager of the city theatre and concert hall of Nijmegen. He was also a member of the Marketing Committee of the International Association of Amusement Parks and Attractions (IAAPA) for five years and was the chairman of this committee for three years. He served eight years on the education committee of IAAPA Europe, was in 2011 and 2012 a member on the IAAPA Hall of Fame Committee and currently serves the Exhibit Awards Committee.

www.vanassendelftpartners.nl

Schermafbeelding 2016-06-03 om 09.29.56

© Copyright 2016 - Papro Holding